Assalamualaikum

Tuesday, August 23, 2011

Saat Dahi tidak lagi menyentuh sejadahNya.....

Bismillahirrahmanirrahim....

Assalamualaikum w.b.t.

Dari artikel yang diberi oleh ummieku....Moga memberi manfaat kepada semua...insyaAllah Amin...

             Bersihkanlah dirimu sebelum kamu dimandikan! Berwudhu'lah kamu sebelum kamu diwudhu'kan! Bersolatlah kamu sebelum kamu disolatkan! Tutuplah rambutmu sebelum rambutmu ditutupkan! Dengan kain kafan yang serba putih! Pada waktu itu tidak guna lagi bersedih... Walaupun orang yang hadir itu merintih....   .. selepas itu kamu akn diletak di atas lantai.... Lalu dilaksanakanlah solat jenazah....Dengan empat kali takbir dan satu salam...         Berserta Fatihah,selawat dan doa.....        Sebagai memenuhi tuntutan Fardhu Kifayah...Tapi apakah 4 kali takbir itu dapat menebus....   segala dosa meninggalkan solat sepanjang hidup?

           Apakah solat jenazah yang tanpa rukuk dan sujud...Dapat membayar hutang rukuk dan sujudmu yang telah luput?    Sungguh tertipulah dirimu jka beranggapan demikian....    Justeru ku meenyeru sekalian Muslimin dan Muslimat.....   Usunglahdirimu ke tikar solat...  Sebelum kamu diusung ke liang lahad....  Menjadi makanan cacing dan mamahan ulat!   Iringilah dirimu ke masjid....  Sebelum kamu didiringi ke Pusara! Tangisilah dosa-dosamu di dunia... Kerana tangisan tidak berguna lagi di alam baqa'!

         Sucikanlah dirimu sebelum kamu disucikan!    Sedarlah kamu sebelum kamu disedarkan.....     Dengan panggilan Izrail yang menakutkan!  Berimanlah kamu sebelum kamu ditalkinkan!   Kerana ianya berguna untuk yang tinggal....   Bukan  yang pergi!    Beristighfarlah kamu sebelum kamu diistighfarkan!   Namun ketika itu istighfar tidak menyelamatkan!  Ingatlah di mana saja kamu berada...   Kamu tetap memijak bumi Tuhan!   Dan dibumbungi dengan langit Tuhan!   Serta menikmati rezeki Tuhan!   Justeru bila Dia menyeru.....sambutlah seruan-Nya sebelum Dia....  memanggilmu buat kali yang terakhirnya!

         Ingatlah kamu dahulu hanya ......setitis air yang tidak bererti!....Lalu menjadi segumpal darah! Lalu menjadi seketul daging!    Lalu daging itu membaluti tulang!   Lalu jadilah kamu insan yang mempunyai erti..... Ingatlah asal usulmu yang tidak bernilai itu.....   Tapi Allah SWT mengangkatmu ke suatu mercu....Yang lebih agung dari malaikat! Lahirmu bukan untuk dunia......    Tapi gunakanlah ia buat melayar bahtera akhirat!     Sambutlah seruan  'Hayya 'alas Solaah' ....   Dengan penuh rela dan bersedia!   Sambutlah seruan  'Hayya 'alal Falaah' ....  Jalan kemenangan akhirat dan dunia!   Ingatlah yang kekal itu amal....   Menjadi bekalan sepanjang jalan!

       Menjadi teman di perjalanan....    Guna kembali ke pangkuan Tuhan!  Pada hari itu tiada berguna....harta,takhta,kereta... Isteri,kad kredit dan rumah....kondominium,saham dan niaga....Kalau dahi tidak mencecah sejadah di dunia!!!   "Saling berpesan-pesan untuk ke arah kebaikan"

TANDA 100 HARI SEBELUM HARI  MATI!!!!


Assalamualaikum WBT....Bacalah dengan teliti!!!

Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka yang dikehendakinya.Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma sama ada mereka sedar atau tidak sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami  getaran  atau seakan-akan menggigil. Contohnya seperi daging lembu yang baru saja disembelih di mana jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar.....

      Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka yang sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini.   Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian,tanda ini  akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang manfaat.   Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memanfaatkan masa yang ada  untuk mempersiapkan diri dengan amalan  dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.....

TANDA 40 HARI


Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di Arash Allah SWT.Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita , antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa.....     Akan terjadi Malaikat maut ini akan  memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika.

             Adapun malaikat maut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalh bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

TANDA 7 HARI


             Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

TANDA 3 HARI


             Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu di antara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalh kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi  banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga ata hitam kita tidak akn bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dpat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu  dimana bahagian hujungnya  akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur  akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

TANDA 1 HARI


           Akan berlaku sesudah Asar dimana kita akn meraskan sesuatu  denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akn sempat  untuk menemui waktu Asar keesokan harinya .

TANDA AKHIR 


Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali      kepada Allah SWT  yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.....

Sesunggunya mengingati mati itu adalh bijak.....May Allah SWT bless you..... Saling berpesan-pesanlah sesama kita.....:)


Wallahu'alam....
 

No comments: