Assalamualaikum

Thursday, July 7, 2011

Movie dan Aku.. :D (Code Blue Japan)

         Assalamualaikum.....hari ini nak kongsi sikit pasal cite yang aku  tengok....Alamak hari ni jari luke sikit Photobucket  sebab potong sayur (nak tunjuk rajinla konon)..hahaha...tapi nak taip jugak sebab dah lame nak post pasal benda nie...

         Aku baru je habis tengok cite nie...dpt dari kawan.Rasanya cerita membawa mesej yang sangat bagus untuk jadi doktor.


     Sedikit info mengenai cerita nie...:


* Yamashita Tomohisa as Aizawa Kosaku (Flight doctor-in-training)
* Aragaki Yui as Shiraishi Megumi (Flight doctor-in-training)Photobucket
* Toda Erika as Hiyama Mihoko (Flight doctor-in-training)
* Higa Manami as Saejima Haruka (Flight nurse)
* Asari Yosuke as Fujikawa Kazuo (Flight doctor-in-training)
* Kodama Kiyoshi as Tadokoro Yoshiaki (Emergency Unit Chief)
* Katsumura Masanobu as Morimoto Tadashi (Flight Doctor)
* Terajima Susumu as Kaji Toshi (Pilot)
* Yuui Ryoko as Todoroki Seiko (Communication Specialist)
* Sugimoto Tetta as Saijo Susumu (Brain Surgeon)
* Ryo as Mitsui Kanna (Flight Doctor)
* Shiina Kippei as Tachibana Keisuke (Flight Doctor)
* Kakiuchi Ayami as Nurse Tsuji
* HILUMA as Sonoda Daisuke
* Shima Kaori (島かおり) as Aizawa Kinue





Cerita ini mengisahkan perjalanan hidup.....
sekumpulan doktor  yang ingin menyelamatkan nyawa pesakit mereka walau apa yang terjadi sekali punPhotobucket....Hmmm...mula2 bila tgk cite nie rase mcm nak jadi doktor la plak kan?..Tapi apa kan daya aku takut darah!...Tapi aku bercita-cita nak jadi seorang ahli farmasi muslim yang berjaya! insyaAllah......Mungkin dengan menonton cerita nie boleh membuatkan kita lebih bersemangat untuk mencapai impian kita...


           Berbalik pada cerita ini...doktor2  ini mempunyai peluang untuk menjadi doktor heli.Dengan erti kata lain doktor yang akan menaiki helikopter bergegas menuju ke tempat kejadian untuk menyelamatkan nyawa mangsa.So,Di sinilah kesabaran.keyakinan, dan tahap kemampuan mereka diuji dalam menghadapi saat2 genting di tempat kejadian.


          Jadi kat sini aku nak mengajak kwn2 semua untuk sama-sama mengejar imipian kita selagi kita masih ada masa.Tapi jangan sampai kita kita lalai dalam mengingatiNya...!


   Kat sini ada lirik lagu ending dia...giving so much inspiration to me Photobucket ...hope to you all too....


 just how much is the world we live in now worth?
 Everything feels meaningless
 Maybe i'm little tired
 What ideals should i visualize?
 What hopes should i embrace as i move on?
 The future is calling for us
 Can you hear that voice now too?
 Even if it's something like the sparks of the fireworks
 That i can never caych hold of
  Once more,I want to reach out with my hands
 Everyone has their share of sorrow
 but they also wish or a wonderful tomorrow
 Just how much can i love this troubled world?
 When i've lost y nerve?


p/s : hrp entry kali ni x membosankan.... Photobucket

1 comment:

nurhayatun said...

salam...ak xtgk g crita ni.. insyaAllah ...free2 aku tgk.cam best je dgr hg crite...tp xleh dh la nk copy cite kat hg..=(